آژانس آرزوی آسمان آبی

پارک صفا دبی Safa Park Dubai

پارک صفا دبی یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین پارک های امارات متحده عربی می باشد که در سال 1975 در نزدیکی جاده شیخ زائد و خیابان الحدیق ساخته شده است. این پارک 64 هکتاری بزرگ دارای امکانات ورزشی زیادی می باشد، با آژانس آسمان آبی همراه شوید و از قیمت تور دبی مطلع شوید تا بیشتر با امکانات پارک صفا دبی آشنا شوید. پارک الصفا جایی است که خانواده ها برای پیک نیک، استراحت و بازی کودکان خود انتخاب می کنند، مسیرهای درخت کاری شده در کنار چمن های سبز مکانی مناسب و آرامش بخش برای افرادی است که یوگا انجام می دهند. این پارک شامل سه دریاچه، بیش از 200 گونه پرنده و 16000 گونه درخت و بوته است که سایبانی برای در امان ماندن از نور خورشید می باشند. یک آبشار زیبا از بالای تپه ای به سمت بزرگترین دریاچه جریان دارد. شما می توانید ورزشکاران را تماشا کنید که در مسیر سرسبز پارک مشغول دویدن و ورزش کردن می باشند. علاوه بر زمین مخصوص بازی های گروهی مانند والیبال، بسکتبال، فوتبال و تنیس، زمین هایی نیز برای بازی کودکان وجود دارد. در دریاچه موجود در پارک صفا دبی، شما می توانید سوار بر قایق های پدالی در دریاچه دور بزنید و از آرامش آن لذت ببرید. برای رفع گرسنگی، رستوران و کافه های متنوعی در این پارک وجود دارد و به طور منظم در روزهای جمعه بازار مواد غذایی برگزار می شود که هنرمندان و تولید کنندگان، مواد غذایی محلی و صنایع دستی خود را به فروش می رسانند. علاوه بر این امکانات ویژه برای افرادی که نیازهای خاص و ویژه دارند مانند توالت و پارکینگ اختصاصی و مسیرهایی برای عبور راحت آن ها طراحی شده است. این مکان تفریحی دارای نمازخانه و 1447 پارکینگ و همچنین سالن آمفی تئاتر برای نمایش های متنوع می باشد.

آدرس پارک صفا دبی: در نزدیکی جاده شیخ زائد و خیابان الحدیق 

 

پارک-صفا-دبیپارک-صفا-دبی-امارات

مطالب مشابه:

پارک آبی وایلد وادی دبی
پارک مشرف دبی
پارک آبی آتلانتیس دبی
پارک الوصل دبی
پارک ساحلی جمیرا دبی
پارک زعبیل دبی
پارک ساحلی الممزر دبی





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

پارک آبی وایلد وادی دبی Wild Wadi Water Park Dubai

پارک آبی وایلد وادی در سال 1999 میلادی ساخته شده و در همان سال نیز افتتاح شد که به شهرت چشمگیری هم رسید. این پارک از نظر موقعیت جغرافیایی در بهترین منطقه دبی، مقابل برج العرب در ساحل جمیرا قرار گرفته است و در این پارک آبی تقریباً ۳۰ وسیله اصلی و هیجان آور موجود است که بیشتر این بازیها احساس ترس و وحشت را به شما می دهند. پارک آبی وایلد وادی دبی مکان های بسیاری در جهان وجود دارد که تفریحات هیجان انگیز را می توانید در آنها تجربه کنید و روز به روز هم به تعداد طرفدارهایشان اضافه می شود که برای مثال می توان پارک آبی وایلد وادی دبی را نام برد که بسیاری از توریست ها را جذب خود کرده است. برای آشنایی بیشتر با این پارک آبی همراه آژانس آرزوی آسمان آبی باشید.

پارک-آبی-وایلد-وادی-دبی

پارک آبی وایلد وادی از معروفترین پارک های آبی در دبی می باشد که دارای وسایل بازی مخصوص خود است، برای نمونه استخر موج های این پارک از بزرگترین موج های آبی موجود در منطقه خاورمیانه است. پارک آبی وایلد وادی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری دبی می باشد که گردشگران و مسافران تور دبی می توانند یک روز سرشار از هیجان و شادی را در آن تجربه کنند. علاوه بر پارک آبی وایلد وادی، پارک آتلانتیس نیز از بهترین پارک های آبی دبی می باشد که این امر سبب شده تا با وجود پارک های آبی که در داخل هتل های دبی وجود دارد، باز هم مسافران با پرداخت هزینه جداگانه، تفریح در این پارک ها را تجربه کنند.

 

پارک-آبی-وایلد-وادی-دبی-امارات

مطالب مشابه:

پارک مشرف دبی
پارک آبی آتلانتیس دبی
پارک صفا دبی
پارک الوصل دبی
پارک ساحلی جمیرا دبی
پارک زعبیل دبی
پارک ساحلی الممزر دبی





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

پارک مشرف دبی Mushrif Park Dubai

پارک مشرف دبی یکی از پارک های بزرگ شهر دبی می باشد که با مرکز شهر حدوداً 15 کیلومتر فاصله دارد و در نزدیکی فرودگاه بین المللی دبی قرار دارد. این پارک که در سال 1980 افتتاح شده است حدوداً 500 هکتار مساحت دارد و انواع وسایل سرگرمی و امکانات رفاهی در این پارک فراهم شده است. یکی از جاذبه های پارک مشرف دبی دهکده ای از خانه های مینیاتوری است، که در این دهکده 13 خانه با طراحی های عربی، انگلیسی، آلمانی، تایلندی و ... ساخته شده است. اگر برای مدت طولانی به شهر دبی می روید و وقت کافی برای گشت و گذار در گوشه و کنار شهر را دارید، گردش در پارک های این شهر را از دست ندهید. در کنار پارک های ساحلی، مانند پارک ساحلی جمیرا و پارک صفا دبی، شما گزینه های دیگری هم دارید که می توانید برای تفریح، ورزش و یا پیک نیک از آن ها استفاده کنید. همراه با آرزوی آسمان آبی باشید تا با یکی از بزرگ ترین پارک های شهر دبی آشنا شوید.

پارک-مشرف-دبی

پارک مشرف مکان مناسبی برای گردش خانوادگی می باشد و فضای سبز مناسب با امکانات باربیکیو در این پارک تعبیه شده است. برای کودکان نیز زمین بازی مناسبی وجود دارد. در قسمتی از پارک استخری برای استفاده کودکان و بزرگسالان قرار دارد که قیمت بلیط آن 10 درهم می باشد. علاوه بر ورزش شنا، علاقمندان به دوچرخه سواری نیز می توانند با کرایه دوچرخه در مسیر مخصوص، دوچرخه سواری کنند. شما می توانید در طول اقامت خود در دبی از ساعت 8 صبح الی 10 شب (آخر هفته ها 11:30) از این پارک استفاده نمایید. قیمت ورودی برای افراد بالای 2 سال 3 درهم می باشد و اگر با ماشین قصد رفتن به این پارک را دارید، قیمت به ازای هر ماشین 10 درهم می باشد. پارک مشرف برای افراد با نیازهای خاص طراحی مناسبی دارد و هزینه ورودی برای این افراد رایگان می باشد.

پارک-مشرف-دبی-امارات

مطالب مشابه:

پارک آبی آتلانتیس دبی
پارک آبی وایلد وادی دبی
پارک صفا دبی
پارک الوصل دبی
پارک ساحلی جمیرا دبی
پارک زعبیل دبی
پارک ساحلی الممزر دبی

 




ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

پارک آبی آتلانتیس دبی Atlantis Dubai Water Park

پارک آبی آتلانتیس از جمله معروف ترین پارک های آبی دبی و بهترین جاذبه های توریستی دبی است و شامل هیجان انگیز ترین سرسره های آبی می شود. هتل آتلانتیس دبی در نزدیکی خود پارک آبی آتلانتیس دبی را جای داده به همین دلیل است که از امکانات رفاهی خوبی برخوردار است. هتل آتلانتیس دبی یکی از بهترین هتل های دبی به شمار می رود. بسیاری از افرادی که به پارک آبی آتلانتیس میروند از هتل آتلانتیس دبی برای محل اقامت خود استفاده می کنند. این پارک با دارابودن 7 مدل سرسره آبی ست که با سوار شدن بر روی هر کدام می توانید هیجان و نشاط به همراه کمی ترس را به خود هدیه دهید. در پارک آبی آتلانتیس دبی بخش هایی مانند سرزمین شیرهای دریایی، وسایل بازی، آکواریوم و غواصی است.

پارک آبی آتلانتیس دبی _ آسمان آبی

تفریحات پارک آبی آتلانتیس دبی

سرسره آبی آکواکندا از طولانی ترین سرسره های آبی موجود در پارک آبی آتلانتیس دبی است. سرسره آبی آکواکند به سرسره مار معروف است و به دلیل پیچ های تودرتویی است که دارای طرفداران بسیاری است.باسوارشدن بر این سرسره های آبی و عبور از تونل های باریک و سرپوشیده به هیجان و لذت دست پیدا میکنید. در نهایت پس از عبور از تونل به محوطه قیفی شکل که از جنس فیبر ساخته شده به یک استخر عمیق وارد می شوید.

سرسره زوم رنگو
سرسره زوم رنگو حالت U شکل دارد. برای استفاده از از این سرسره های آبی در ابتدا باید سوار تیوپ های یک یا دو نفره شوید و به شکل عمودی سقوط کنید.

سرسره انتقام خدای دریا
با سوار شدن بر سرسره انتقام خدای دریا باید با تمام قوا با آب بجنگید. حس پرتاب شدن بی اختیار احساس عجیب و وحشتناکی است، اما در این پارک آب یپس از پرت شدن پس از سقوط و پیچ و تاب خوردن به استخری وسیع می رسیم . 
به جز سوار شدن بر سرسره و بالابردن آدرنالین در پارک آبی آتلانتیس، تفریح های دیگری هم وجود دارند که نیازی ندارد که قلب شما به تندی بتپد.


رپیدز The Rapids
مسافتی در حدود 1.6 کیلومتر در میان آب های متلاطم در پارک آی آتلانتیس قرار دارد که می توانید با سوار شدن بر تیوپ وارد یک رودخانه خروشان نیز بشوید.


سرزمین دلفین ها 
بخش دیگری در این مجموعه وجود دارد که به سرزمین دلفین ها معروف است و شما می توانید با این موجودات باهوش ارتباط برقرار کنید.

اسکیت سواری روی سرسره
از جمله عجیب ترین قسمت های پارک آبی آتلانتیس، اسکیت بازی روی سرسره های غول آسایش است. اجازه استفاده از این سرسره ها به هر کسی داده نمیشود و تنها در مواقع رسمی خاص، اسکیت بازان حرفه ای برای قدرت نمایی خود دست به اسکیت بازی روی سرسره های پارک آبی آتلانتیس را می زنند و بسیار پرهیجان و خطرناک است.

پارک آبی آتلانتیس دبی _ آسمان آبی

مطالب مشابه:

پارک مشرف دبی
پارک آبی وایلد وادی دبی
پارک صفا دبی
پارک الوصل دبی
پارک ساحلی جمیرا دبی
پارک زعبیل دبی
پارک ساحلی الممزر دبی

 





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

پارک ساحلی الممزر دبی Al Mamzar Beach Park

پارک الممزر که مساحتی بالغ بر 109 هکتار دارد در سال 1994 افتتاح شده است و امکانات مناسبی برای افراد با شرایط خاص ارائه می دهد، مانند گذرگاه های مخصوص و سرویس بهداشتی مناسب. در این پارک حدود 1600 درخت نخل و 300 درخت نارگیل کاشته شده تا فضای سبز مناسبی ایجاد کند و دمای هوا را تا حدی خنک کند. پارک ساحلی الممزر یکی از بهترین پارک های ساحلی شهر دبی می باشد که گردشگران می توانند انوع فعالیت های سرگرمی و تفریحی را در این پارک تجربه کنند. می توانید در سواحل این پارک یا 3 استخر موجود شنا کنید. کلبه های خصوصی اجاره کنید و در آنجا پیک نیک داشته باشید. کودکان می توانند در زمین های بازی، سرگرم شوند و یا در فضای پارک ساحلی الممزر دبی اسکیت سواری کنند. دبی که یک شهر ساحلی می باشد سواحل متعددی همراه با امکانات مختلف دارد. یکی از بزرگ ترین پارک های ساحلی این شهر، پارک ساحلی الممزر می باشد. اگر در سفر خود به دبی قصد استفاده از پارک ساحلی را دارید با آرزوی آسمان آبی همراه باشید.

پارک-ساحلی-الممزر-دبی

 

در سواحل این پارک زمین های مناسبی برای بازی های گروهی بسکتبال، فوتبال و والیبال ساحلی درست شده و مسافرین تور ارزان دبی می توانند همراه با خانواده و یا دوستان خود اوقات خوشی را داشته باشند. توجه کنید که ساعت کاری این پارک ساحلی از 8 صبح تا 11 شب می باشد و روز های دوشنبه و چهارشنبه فقط مختص بانوان و کودکان می باشد. ورودی برای هر نفر 5 درهم  و هر ماشین 30 درهم می باشد.

پارک-ساحلی-الممزر-دبی-امارات

مطالب مشابه:

پارک آبی آتلانتیس دبی
پارک مشرف دبی
پارک آبی وایلد وادی دبی
پارک صفا دبی
پارک الوصل دبی
پارک ساحلی جمیرا دبی
پارک زعبیل دبی

 





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

پارک زعبیل دبی Zabeel Park Dubai

پارک زعبیل که در سال 2005 با مساحتی بالغ بر 47 هکتار افتتاح شده است یک پارک خانوادگی در منطقه زعبیل دبی می باشد. این پارک یکی از بزرگ ترین پارک های شهر دبی می باشد که به خاطر فضای مناسبی که برای برگزاری نمایشگاه و اجرای موسیقی زنده دارد، شهرت یافته است. پارک زعبیل دبی فضای مناسبی برای پیک نیک و بازی بچه ها  دارد و در دریاچه آن امکان قایق سواری وجود دارد. رستوران های کنار دریاچه، زمین گلف، باشگاه بدنسازی و ... از دیگر امکانات پارک زعبیل دبی می باشد. شهر توریستی دبی به خاطر آب و هوای گرم و شرجی خود به دنبال ایجاد هر چه بیشتر فضای سبز با جاذبه های توریستی منحصر به فرد می باشد. یکی از این پارک ها، پارک زعبیل می باشد. همراه با آژانس آرزوی آسمان آبی باشید تا با امکانات این پارک بیشتر آشنا شوید و در سفر خود به دبی از این پارک دیدن فرمایید.

پارک-زعبیل-دبی-امارات

 

پارک زعبیل نیز مانند دیگر پارک های شهر دبی از درختان نخل پر شده و حدود 3 هزار درخت نخل در کنار 7 هزار درخت از انواع مختلف در این پارک کاشته شده است. در این پارک برای گردشگران اینترنت بیسیم رایگان در نظر گرفته شده است و  ورودی برای هر نفر 5 درهم می باشد. مسافرین تور دبی به یاد داشته باشند که ساعات بازدید از این پارک از 8 صبح تا 11 شب می باشد. یکی از جدید ترین جاذبه های این پارک، قاب بزرگ دبی می باشد، البته ساخت این قاب 150 متری هنوز به پایان نرسیده است ولی دیدن سازه آن خالی از لطف نیست.

 

پارک-زعبیل-دبی

مطالب مشابه:

پارک ساحلی الممزر دبی
پارک آبی آتلانتیس دبی
پارک مشرف دبی
پارک آبی وایلد وادی دبی
پارک صفا دبی
پارک الوصل دبی
پارک ساحلی جمیرا دبی





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

موزه تمدن های دبی Crossroads Museum of Civilizations Dubai

موزه تمدن ها از مدت ها قبل از تبدیل شدن نفت به برجسته ترین صنعت در این منطقه به بررسی نقش تاریخی امارات متحده عربی و به عنوان یک مرکز تجاری بین آسیا، آفریقا و اروپا می پردازد. نمایشگاه ها در داخل محل زندگی قدیمی شیخ هاشم بن مکتوم آل مکتوم، که عضو خانواده حاکم دبی بود برگزار می شد. در نمایشگاه ها، موزه تمدن های دبی را به عنوان بخشی از مسیرهای تجارت جهانی، با نمایش آثار باستانی و نیز نسخه های خطی ردیابی می کنند. همچنین موزه کتابهای کمیاب و دست نوشته ها و نیز موزه اسلحه کوچک در این محل واقع شده است. در سفر به دبی با آژانس آرزوی آسمان آبی می توانید از این موزه زیبا دیدن نمایید.
آدرس چهارراه موزه تمدن های دبی : جاده الخلیج ، دبی

 

چهارراه موزه تمدن های دبی _ آسمان آبی

 

مطالب مشابه:

موزه دبی

موزه قهوه دبی

موزه ام الشیف مجلس دبی





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

موزه ام الشیف مجلس دبی Majlis Ghorfat Umm Al Sheif Dubai

موزه ام الشیف مجلس دبی شاید از نظر اندازه کوچک به نظر بیاید ولی به خاطر ویژگی های منحصر به فرد سنتی آن به عنوان یک بنای تاریخی خاص در دبی شناخته می شود. در ادامه همراه آژانس آرزوی آسمان آبی باشد تا بیشتر با این مکان تاریخی آشنا شوید. 

مجموعه موزه ام الشیف مجلس دبی در سال 1955 در جاده ساحلی جمیرا به مساحت 3300 متر مربع در مکانی بسیار آرام و دور از شلوغی شهر به عنوان محل اقامت تابستانی خانه شیخ راشد ابن سعید آل مکتوم تاسیس شده است. در محوطه این مجموعه درختان نخل بلند فراوانی وجود دارد که باعث می شود در تابستان هوای تازه و خنکی داشته باشد. شیخ رشید در بعضی شب ها در این مکان با مشاوران خود جلسه برگزار می کرد و با یکدیگر مذاکره می کردند به همین دلیل این مکان نام "مجلس" به خود گرفته است.

موزه-ام-الشیف-مجلس-دبی

عمارت ام الشیف مجلس دبی که در دو طبقه ساخته شده است یک فرصت منحصر به فرد برای شناخت مبلمان، وسایل قدیمی مجلسی سنتی امارات، سطل های مسی، کوره های قهوه، شیشه و سفال، فرش های دست باف و ابزارهای دفاعی مانند اسلحه و قلاب برای گردشگران فراهم کرده است .

طبقه همکف عمارت شامل یک اتاق کوچک است در حالی که طبقه بالا دارای یک تراس، سالن اصلی مجلس و یک اتاق کوچک است که از مرجان، سنگ، چوب چیپان، تنه و چوب ساج (که از هند وارد شده) ساخته شده است. در مرکز مجموعه باغی با درختان نخل وجود دارد که آبراه هایی برای آبیاری آن ها ساخته شده است. امروزه جشن های روز ملی امارت متحده عربی در این مجموعه برگزار می شود.

مسافران تور دبی می توانند از یک شنبه تا پنج شنبه ساعت 7:30 تا 14:30 از این مجموعه ی تاریخی بازدید کنند. روز های جمعه و شنبه "مجلس" تعطیل می باشد. همچنین هزینه ورودی برای افراد بزرگسال 3 درهم می باشد.

موزه-ام-الشیف-مجلس-دبی-امارات

مطالب مشابه:

موزه دبی

موزه قهوه دبی

چهارراه موزه تمدن های دبی





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

موزه قهوه دبی Coffee Museum Dubai

در موزه قهوه دبی میتوانید با انواع مختلف قهوه، نحوه آسیاب و تهیه آن ها آشنا شوید. علاوه بر روش های محلی شما می توانید با روش های جهانی و بین المللی نیز آشنا شوید مانند روش سنتی آسیاب کشور اتیوپی که یکی از کشورهای مهد قهوه می باشد. در قسمتی از موزه قهوه دبی اتاقی به سبک اماراتی و عربی طراحی شده و بادیه نشین های محلی را به نمایش گذاشته است. در بخشی دیگر، می توانید نمایشگاهی از وسایل قدیمی و آنتیک مربوط به تهیه و سرو قهوه را تماشا کنید که قدمت بعضی از آن ها به 300 سال می رسد.  به خاطر حرام بودن نوشیدنی های الکلی در کشورهای اسلامی، نوشیدنی قهوه محبوبیت خاصی پیدا کرده است و مخصوصا در کشورهای خاورمیانه جزئی از تاریخ آن به حساب می آید. موزه قهوه دبی در منطقه تاریخی الفهیدی و در یک خانه سنتی قرار دارد. اگر در طول مسافرت خود به کشور دبی می خواهید از این جاذبه تاریخی دیدن نمایید با آژانس آسمان آبی همراه باشید تا با جزئیات این موزه بیشتر آشنا شوید. 

موزه-قهوه-دبی

جهت دریافت اطلاعات بیشتری درباره قهوه و تاریخچه آن می توانید به طبقه دوم این موزه بروید و مقالاتی راجع به قهوه از قرن 18 تا کنون به مطالعه نمایید. در آخر هم می توایند طعم خوشایند قهوه های مکزیکی را امتحان کنید. اگر در تور دبی خود قصد بازدید از این موزه را دارید می توانید طوری برنامه ریزی کنید که علاوه بر بازید از موزه قهوه، از موزه دبی و مسجد جامع که فاصله چندانی با یکدیگر ندارند بازدید نمایید.

موزه-قهوه-دبی-امارات

مطالب مرتبط:

موزه دبی

موزه ام الشیف مجلس دبی

چهارراه موزه تمدن های دبی





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

موزه دبی Dubai Museum

موزه دبی یا متحف دبی در سال 1971 افتتاح شده است. در قسمتی از این موزه دژی به نام "آل فهیدی" وجود دارد که در حدود 200 سال قبل و در سال 1787 به منظور مقاصد دفاعی ساخته شده است. این دژ محل زندگی دولتمردان و حاکمان بوده است. 

بعداً این دژ تبدیل به زرادخانه ای برای نگهداری توپ و اسلحه شد همچنین به عنوان زندان نیز از آن استفاده می شد. جنس دیواره های این دژ از مرجان هایی که با آهک نگهداری می شود ساخته شده است، در آن زمان مردم روستایی نفت خام و مروارید های زیبا استخراج می کردند. مسافران تور لحظه آخری دبی می توانند با اطلاع از قیمت تور دبی به این شهر زیبا سفر کنند و در این موزه از مجموعه جالبی از اشیا کشف شده باستانی مانند مرمر سفید، ظرف های سفالی، قبرهای بسیار قدیمی و سکه های عصر هزاره سوم دیدن کنند. 

در حیاط موزه دبی، خانه barasti قرار دارد که در اصل یک بادگیر می باشد که بر دیوار های آن سلاح و شمشیرهای حکاکی شده قدیمی و بزرگی نصب شده. همچینین لباس های رزم قدیمی نیز در این مکان به نمایش گذاشته شده است. در قسمتی دیگر، زیر زمینی وجود دارد که تصاویری از پیشرفت شهر دبی با ویدیو پروژکتور، روی پرده نشان داده می شود.
بازدید از این موزه فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر با تاریخ دبی و نحوه زندگی گذشتگان می باشد که با پیشرفت کنونی در تناقض است. همچنین این موزه نمونه ای از پیوند قوی مردم شهر دبی با عربیت و اسلام می باشد. شما در طول مدت اقامت خود در دبی، می توانید از شنبه تا پنج شنبه ساعت 8:30 تا 20:30 و جمعه ها از ساعت 14:30 تا 20:30 از این موزه بازدید کنید. ورودی موزه دبی برای افراد بزرگسال 3 درهم می باشد.
دبی یکی از جذاب ترین شهرهای توریستی است که سالانه میلیون ها نفر برای استراحت و تفریح به این شهر در منطقه خاورمیانه سفر می کنند. موزه دبی را میتوان به عنوان یکی از قدیمی ترین  مکان های گردشگری دبی معرفی کرد. با آژانس آسمان آبی همراه باشید تا نگاهی به این مکان داشته باشیم.

 

موزه-دبی

مطالب مشابه :

موزه قهوه دبی

موزه ام الشیف مجلس دبی

چهارراه موزه تمدن های دبی





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی