آژانس آرزوی آسمان آبی

کریک دبی و منطقه آل سیف دبی

نهر دبی، شهر دبی را به 2 قسمت تقسیم می کند، دیره در شمال و بور دبی در جنوب قرار دارد. نهر دبی به عنوان عنصر موثر در رشد و نمو شهر موثر است. روستاهای کوچک کنار نهر دبی به نسبت 4000 سال پیش بزرگ تر شده اند. در حالی که دوران مدرن از دهه 1830 میلادی آغاز شد که قبیله بنی یاس در این منطقه مستقر شدند. Dhow Wharfage در امتداد ساحل دبی کریک واقع در شمال پل المکتوم است. نهر دبی به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری دبی شناخته شده است. هنوز هم توسط تاجران کوچک از سراسر خلیج فارس مورد استفاده قرار می گیرد، کارگران Dhow غالباً بازدید کنندگان را برای مسافرت به کشتی ها دعوت می کنند ، جایی که می توانید از زندگی این دریانوردان سنتی بدست آورید. بسیاری از Dhow در اینجا به کویت ، ایران ، عمان ، هند و شاخ آفریقا سفر می کنند. این بقایای ریز از اقتصاد سنتی دبی هنوز مکانی شلوغ و جذاب برای سر کردن است. نهر دبی Bur Dubai، در مقابل محله باستاکیا دبی قرار دارد. آبشاری که در منطقه آل سیف و نهر دبی قرار دارد بازسازی شده است. با یک تفرجگاه آبشار که پشتیبانی آن از ساختمان های مرجانی و سنگ آهکی سنتی، یک بازار شناور و مغازه های فروش صنایع دستی است. یک مکان عالی برای پیاده روی در کنار منظره عالی آب است.
جهت مسافرت در کنار نهر دبی، می توانید یکی از مسیرهای مسافرتی که به عنوان قایق های مسافرتی توریسم ترمیم شده اند را انتخاب کنید و یا یک آبراه (با کشتی کوچک) بین نقاط مختلف کشتی در کرانه های Bur Dubai, Deira قرار دارد سفر کنید در این صورت باید کرایه پرداخت کنید.

منطقه آل سیف و نهر دبی _ آسمان آبی

نهر دبی و منطقه آل سیف دبی _ آسمان آبی

مطالب مشابه:

خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی
جاده شیخ زاید دبی
دهکده میراث و غواصی دبی
منطقه هنری آلسرکال دبی
محله باستاکیا دبی

 





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

کاخ شیخ سعید آل مکتوم دبی

شیخ سعید آل مکتوم دبی از سال 1921 تا سال 1958 به عنوان حاکم دبی و پدربزرگ حاکم فعلی بود. محل اقامت سابق وی به عنوان موزه بازسازی و مرمت شده است که خود می تواند به عنوان نمونه ای عالی از معماری عرب باشد.
خانه شیخ سعید آل مکتوم از جاذبه های گردشگری دبی محسوب می شود. خانه اصلی در سال 1896 توسط پدر شیخ سعید ساخته شده است ، بنابراین وی می توانست فعالیت حمل و نقل را از بالکن های خانه مشاهده کند. خانه شیخ سعید آل مکتوم در مجاورت خانه اصلی بازسازی شد و پس از آن با درج درهای منقوش حک شده، پنجره های چوبی با تهویه گچی و همچنین با طرح های گل و شکل های هندسی شبیه به مدل اصلی کاخ شیخ سعید آل مکتوم دبی باشد. در اطراف حیاط مرکزی در حدود 30 اتاق ساخته شد. در داخل قصر شیخ سعید آل مکتوم نمایشگاه های موزه عکس ها و اسناد تاریخی دبی قرار دارد که عکس های قدیمی بسیار زیبایی از دبی بین سال های 1948 تا 1953 قرار دارد. در قسمت بال دریایی این موزه، عکس هایی از ماهیگیر و مروارید و ساخت قایق است. در نزدیکی خانه شیخ عبید ثانی قرار دارد که با نمایشگرهای داخلی مرمت شده است.

خانه شیخ سعید المکتوم دبی _ آسمان آبی

مطالب مرتبط:

منطقه آل سیف و نهر دبی
جاده شیخ زاید دبی
دهکده میراث و غواصی دبی
منطقه هنری آلسرکال دبی
محله باستاکیا دبی





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

دیرا دبی (دیره دبی)

دیرا دبی (دیره دبی) در قسمت ساحلی شمالی نهر دبی قرار دارد و دارای خیابان های پر پیچ و خم است. در قسمت ساحلی یدیرا دبی، هتل ها و ساختمان های اداری مدرن قرار دارند. برای مسافران تور ارزان دبی، دیرا دبی به داشتن بازارها معروف است که در تمام ساعات روز با خریداران شلوغ می شود. در منطقه دیرا دبی، طلای سوک به عنوان بزرگترین بازار طلای جهان شهرت جهانی دارد. در این منطقه همچنین ادویه ترشیجات Deira Spice Sok هر ادویه ی معروف جهان را به فروش می رساند. غرفه های این بازار، پر است از کیسه های زیره، پاپریکا، زعفران، سوماک، آویشن، چوب معطر، گلاب و بخور است. گردشگران و توریست هایی که با تور دبی به این شهر زیبا سفر می کنند و به فرهنگ علاقه دارند، حتما به دیدن دو مورد از سنگهای معماری کاملا بازسازی شده دیره بروند و از مکان های دیدنی دبیدیدن کنند. خانه میراث در سال 1890 به عنوان خانه یک تاجر ثروتمند ایرانی ساخته شد و بعدها به خانه شیخ احمد بن دالموک (بازرگان مشهور مروارید در دبی) تبدیل شد. مدرسه آل احمدیه در سال 1912 ساخته شد و به عنوان قدیمی ترین مدرسه دبی شناخته شد، امروزه این مدرسه به عنوان موزه آموزش عمومی شناخته شده است.

برج ساعت دیرا دبی _ آسمان آبی

 

مطالب مرتبط:

مرکز خرید دبی مال





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

مرکز خرید امارات دبی Mall of the Emirates Dubai

مرکز خرید امارات دبی در سال 2005 در 4 طبقه افتتاح شده است و مساحت کلی آن بالغ بر 220 هزار متر مربع می باشد و پارکینگ آن گنجایش 7 هزار ماشین را دارد. این مرکز خرید، بعد از دبی مال بی شک بهترین مرکز خرید شهر دبی می باشد. این مرکز خرید با داشتن بیش از 560 مغازه بین المللی محلی مناسب برای خرید انواع مایحتاج شما می باشد، از مد و پوشاک برند و لوازم الکترونیکی گرفته تا مبلمان خانه و لوازم دکوراسیون منزل. مرکز خرید امارات دبی علاوه بر یک مرکز خرید، یک مکان تفریحی نیز می باشد. مهم ترین مرکز تفریحی این مال، اسکی دبی می باشد که بزرگترین مرکز اسکی سرپوشیده در جهان می باشد. اگر سرما را دوست ندارید می توانید به سینما VOX بروید که با داشتن 14 سالن، فیلم های روز دنیا را نمایش می دهد. بزرگ ترین شعبه فروشگاه زنجیره ای Carrefour دبی نیز در این مرکز خرید قرار دارد.

 

مرکز-خرید-امارات-دبی

مرکز-خرید-امارات

برای صرف غذا و نوشیدنی بیش از 80 کافه و رستوران وجود دارد که می توانید انواع مختلف غذاهای محلی و بین المللی را با سطوح قیمتی متنوع را در این مرکز خرید میل نمایید.
شما می توایند یک روز کامل را در این مرکز خرید سپری کنید و از تفریحات مختلف لذت ببرید به گونه ای که گذر زمان را احساس نکنید.
دو هتل 5 ستاره لوکس، هتل کمپینسکی دبی و هتل شرایتون دبی در کنار این مرکز خرید قرار دارد و هتل DoubleTree by Hilton نیز در نزدیکی امارات مال قرار دارد. راحت ترین راه برای دسترسی به این مرکز خرید، ایستگاه مترو امارات مال می باشد.

فروشگاه-امارات-دبی

مطالب مشابه:

مرکز خرید دبی مال

هر آنچه که باید از منطقه دیرا دبی بدانید

 





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

مرکز خرید دبی مال The Dubai Mall

مرکز خرید دبی مال در سال 2014 بیش از 80 میلیون بازدید کننده را به خود اختصاص داده است. مساحت زمین آن 12 میلیون فوت مربع برابر با 50 زمین فوتبال می باشد که با داشتن ساختمان داخلی 5.9 میلیون فوت مربعی، بیش از 1200 فروشگاه دارد. پارکینگ مرکز خرید دبی مال برای بیش از 14 هزار خودرو گنجایش دارد. داخل این مجتمع بزرگ فروشگاه های طلا و جواهرات روز دنیا، لوازم جانبی، لباس و پوشاک برند برای تمامی سنین و صنایع دستی وجود دارد. بیشتر مسافرین تور لحظه آخری دبی، برای خرید کردن به این شهر می روند و به دنبال انوع مختلف کالا با رنج قیمت های متفاوت می باشند. با آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا با مهم ترین مرکز خرید این شهر آشنا شوید. 

فروشگاه-دبی-مال

در قلب شهر دبی بزرگترین مرکز خرید جهان با نام دبی مال می باشد که مجموعه باور نکردنی از فروشگاه ها و محصولات و خدمات تفریحی و هر چیزی که احتمالا مورد نیاز مسافران گردشگری می باشد را محیا کرده است. مرکز خرید دبی مال به عنوان بزرگترین مرکز خرید دنیا محسوب می شود. این مرکز خرید به عنوان جزیی از پروژه عظیم برج خلیفه دنیا محسوب می شود. مرکز خرید دبی به عنوان یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری دبی محسوب می شود. انواع و اقسام برند های دنیا در این مرکز خرید حضور دارند. این مرکز خرید در سال 2010 موفق به کسب عنوان بهترین مرکز خرید دنیا را گرفته است.

 

فروشگاه-دبی-مال-امارات

مسافرین تور دبی می توانند در این مجموعه از بزرگ ترین آکواریوم جهان دیدن کنند که ظرفیت نگهداری 10 میلیون لیتر آب را دارد و هزاران نوع حیوان دریایی از کوسه گرفته تا لاک پشت در آن نگهداری می شود. در بخش زیرین این آکواریم یک باغ وحش زیبا و دیدنی می باشد که انواع مختلف جانواران خشک شده در آنجا قرار دارد و اسکلت یک دایناسور 155 میلیون ساله که 24.4 متر طول و 7.6 متر ارتفاع دارد نیز در این باغ وحش قرار دارد. البته برای بازدید از این دو قسمت باید بلیط تهیه نمایید.

مرکزخرید-دبی-مال-امارات

دو سالن معروف این مرکز خرید، سالن آبشار انسانی و سالن ستاره می باشد که به خاطر طراحی منحصر به فرد آن، گردشگران زیادی برای عکاسی به این دو سالن می روند.

مرکز-خرید-مال-دبی

شاید یکی از مهیج ترین قسمت های این مجموعه جمهوری سگا باشد که مساحت آن 76.000 متر مربع است و یک مرکز بازی الکترونیکی می باشد. در جای دیگر پیست اسکی یخی المپیک وجود دارد که حتی مسابقات بین الملی و رقابت های استاندارد در آن برگزار می شود و دارای 350 صندلی است. همچنین برای افرادی که احتیاج به آموزش دارند مربیان با تجربه ای وجود دارد که به شما آموزش می دهند.

مرکزخرید-دبی-مال

مطالب مرتبط:

مرکز خرید امارات دبی

هر آنچه که باید از منطقه دیرا دبی بدانید





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

مسجد اَلفاروق عمر بن الخطاب دبی Al Farooq Omar Bin Al Khattab Mosque

مسجد الفاروق عمر بن الخطاب دبی در سال 1986 ساخته شد و در سال های 2003 و 2011 بازسازی شد. مساجد یکی از جاذبه های توریستی در کشورهای اسلامی به حساب می آیند. دبی که یکی از شهرهای اسلامی پیشرفته دنیا می باشد، مساجد زیبا با طراحی منحصر به فردی دارد. یکی از این مساجد، مسجد اَلفاروق عمر بن الخطاب می باشد. با آژانس آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا بیشتر با این مسجد آشنا شوید و در تور دبی خود سری به آنجا بزنید.عمر بن خطاب، یکی از اصحاب حضرت محمد و دومین خلیفه بعد از ابوبکر، نام گذاری شده است. الفاروق که به معنی تشخیص دهنده خوبی از بدی است، لغب عمر بن خطاب بوده است.

مسجد-اَلفاروق-عمربن-الخطاب-دبی

مسجد الفاروق عمر بن الخطاب که یکی از بزرگ ترین مساجد امارات متحده عربی می باشد، گنجایش 2.000 نمازگزار را دارد و یکی از معدود مساجدی است که درب های آن به روی غیر مسلمانان باز می باشد. البته گردشگران باید پوشش مناسب داشته باشند و بانوان حجاب خود را رعایت کنند. فضای کلی این مجموعه مساحتی بالغ بر 8.700 متر مربع می باشد که خود بنای مسجد 4.200 متر مربع است. مسجد الفاروق عمر بن الخطاب دبی دارای 4 مناره 65 متری و 21 گنبد با اندازه های متفاوت می باشد که طول گنبد اصلی به 30 متر می رسد. در طراحی این مسجد از مسجد آبی استانبول الهام گرفته شده است.

مسجد-اَلفاروق-عمربن-الخطاب-دبی-امارات

مطالب مشابه:

مسجد جمیرا دبی

مسجد بزرگ دبی





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

مسجد جامع دبی Bur Dubai Grand Mosque

مسجد جامع دبی در سال 1900 ساخته شد و در سال 1960 تخریب و بازسازی شد، مسجدی واقع بین بازار نساجی و موزه دبی و نزدیک به نهری کوچک در دبی درست در جنوب معبد هندو قرار دارد. گنجایش مسجد بزرگ دبی بیش از 1200 نمازگزار است. اجازه ورود به غیر مسلمانان به مسجد جامع دبی داده نمی شود. مسجد جامع دبی به عنوان قطب مذهبی و فرهنگی دبی شناخته شده است. شهر دبی که یک شهر اسلامی می باشد مساجد بسیاری دارد. یکی از این مساجد مهم و تاریخی، مسجد جامع دبی یا مسجد بزرگ دبی می باشد. برای آشنایی با ویژگی های این مسجد با آژانس آرزوی آسمان آبی همراه باشید. برجسته ترین ویژگی این مسجد مناره بلند آن می باشد که بلند ترین مناره در بین مساجد دبی را دارد که ارتفاع آن 70 متر می باشد. دیوارهای ماسه ای این مسجد ظاهر بسیار ساده ای دارد. 45 گنبد کوچک و 9 گنبد بزرگ، سقف این مسجد را پوشانده است. مسجد جامع دبی در واقع مکتب خانه ای بوده که در سال 1900 ساخته شده و در آنجا به کودکان قرائت قرآن آموزش می دادند و بعداً در سال 1960 تبدیل به مسجد شد. البته بنای مسجد بار دیگر در سال 1998 بازسازی شد و به شکل کنونی درآمد. این مسجد گنجایش 1.200 نمازگزار را دارد. مانند دیگر مسجد های شهر دبی، البته به غیر از مسجد جمیرا دبی، غیر مسلمان ها اجازه ورود به مسجد جامع را ندارند و فقط می توانند وارد قسمت مناره شوند که در آنجا عکسبرداری نیز آزاد می باشد. شما می توانید با پوشش مناسب، با تاکسی و یا وسایل نقلیه عمومی به این مسجد بروید که دقیقا در کنار موزه دبی قرار دارد و نزدیک ترین ایستگاه مترو به آن، "آل فهیدی" می باشد.

 

مسجد-بزرگ-دبی

مطالب مشابه:

مسجد جمیرا دبی

مسجد اَلفاروق عمر بن الخطاب دبی

 





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

 مسجد جمیرا دبی Jumeirah Mosque Dubai

مسجد جمیرا دبی با وجود یک گنبد به ارتفاع 16 متر و دو مناره مرتفع به طول تقریبی 40 متر و همچنین منبری بسیار مجلل واقع در محله جمیرا و نمونه ای از معماری نوین اسلامی است. نمای مسجد جمیرا دبی از سنگهای ممتاز با رنگ کرمی و مایل به صورتی ساخته شده است. نماد مسجد جمیرا دبی بر روی اسکناس های 500 درهمی چاپ شده است. دبی شاید بیشتر به خاطر مدرن بودن و امکانات تفریحی خود شناخته شده باشد ولی از آن جهت که امارات متحده عربی یک کشور اسلامی می باشد، مسجد های زیادی نیز در این شهر وجود دارد که می تواند برای گردشگران جالب باشد. یکی از مساجد برجسته دبی، مسجد جمیرا می باشد. این مسجد که در سال 1976 ساخته شده، نمونه ای از معماری نوین اسلامی است. با آژانس آسمان آبی همراه شوید تا در تور ارزان دبی خود از این مکان با ارزش دیدن کنید.

مسجد-جمیرا-دبی

مسجد جمیرا دبی تنها مسجد شهر دبی می باشد که 6 روز هفته (به جز جمعه ها) اجازه ورود به غیر مسلمانان را می دهد، البته باید لباس پوشیده و مناسب به تن داشته باشید و از بانوان خواسته می شود حجاب خود را حفظ کنند. این مسجد زیبا یکی از مهم ترین مکان های دیدنی دبی می باشد به طوری که عکس این مسجد بر روی اسکناس 500 درهمی چاپ شده است. وسعت آن آنقدر زیاد است که گنجایش 1.200 عبادت کننده را دارد. بنای این مسجد که دارای 2 مناره و یک گنبد مرکزی بزرگ می باشد، تماما با سنگ سفید رنگ و معماری قرون وسطایی فاطمی ساخته شده است.بازدید از این مسجد راهی مناسب برای درک جذابیت های اسلام و سنت های اسلامی برای گردشگران غیر مسلمان می باشد. عکاسی در این مسجد مجاز می باشد و می توانید معماری شگفت انگیز آن را در عکس های خود ثبت کنید. برای رفتن به مسجد جمیرا دبی که در نزدیکی ساحل جمیرا قرار دارد می توانید از تاکسی و یا وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

مسجد-جمیرا-دبی-امارات

مطالب مشابه:

مسجد بزرگ دبی

مسجد اَلفاروق عمر بن الخطاب دبی





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

پارک تفریحی جمیرا دبی Jumeirah Beach Park Dubai

پارک ساحلی جمیرا دبی با قدمت 16 ساله از معروف ترین پارک های دبی با وسعت 12 هکتار است. از جمله محبوب ترین مکانهای گردشگری دبی است و همه ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. پارک ساحلی جمیرا دبی واقع در مرکز شهر دبی است، از این پارک به سایر مکان های دیدنی دبی دسترسی دارد. در قسمت ساحل جمیرا دبی فضای سرسبزی برای کودکان در نظر گرفته شده است، همچنین دکه های غذایی و نیز فضایی برای طبخ غذا در نظر گرفته شده است. از جمله امکانات تفریحی این منطقه می توان به فوتبال ساحلی، والیبال و مسیرهای دومیدانی اشاره کرد.

پارک-ساحلی-جمیرا-دبی-امارات

پارک ساحلی جمیرا که در سال 1989 افتتاح شده است، اولین پارک ساحلی دبی به شمار می رود که دارای چمنزارهای نرم و درختان کاج بلند است. شما می توانید در نزدیکی ساحل تخت هایی برای حمام آفتاب اجاره کنید و از آرامش آنجا لذت ببرید. در این پارک زمین بازیهای گروهی مختلفی مانند والیبال ساحلی، هندبال و تنیس وجود دارد. در ساحل این پارک شما می توانید انواع بازی های آبی مانند جت اسکی، پاراسل و اسکی روی آب را نیز تجربه کنید. برای افراد با نیازهای ویژه مانند کسانی که از صندلی چرخدار استفاده می کنند، امکاناتی مانند پارکینگ اختصاصی ، گذرگاهی صاف برای عبور و توالت های ویژه در این پارک طراحی شده است. این پارک در نزدیکی هتل جمیرا بیچ دبی، هتل برج العرب دبی، مسجد جمیرا دبی و ساحل جمیرا دبی قرار دارد  

پارک-جمیرا-دبی

در این مجموعه رستوران و کافه های مختلفی نیز وجود دارد که می توانید هنگام صرف ناهار به آنجا بروید و یا از امکانات باربیکیو موجود استفاده کنید. مسافران تور دبی می تواند از ساعت 7:30 صبح تا ساعت 10 شب، ساعات خوشی را در این پاک تجربه کنند. البته توجه کنید که روزهای دوشنبه و چهارشنبه فقط مختص بانوان می باشد. 

پارک-ساحلی-جمیرا-دبی

 

 مطالب مشابه:

پارک الوصل دبی
پارک صفا دبی
پارک آبی وایلد وادی دبی
پارک مشرف دبی
پارک آبی آتلانتیس دبی
پارک زعبیل دبی
پارک ساحلی الممزر دبی





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

پارک الوصل دبی Al Wasl Park Dubai

پارک الوصل دبی با مساحت بسیار کم است اما درختان نخل بسیار بلند، چمن های سرسبز، نیمکت و صندلی هایی برای استراحت و پیک نیک وجود دارد و می توانید برای استراحت از این مکان آرام استفاده کنید. در پارک الوصل دبی برای کودکان یک زمین بازی تعبیه شده است که برای خانواده ها خوشایند است. احداث این پارک به منظور رفاه حال بیماران بیمارستان ایرانیان و همراهانشان بود که در نزدیکی این پارک قرار دارد. این بیمارستان برای ایرانیان مقیم دبی ساخته شده است. علت نامگذاری پارک الوصل دبی به منظور محل قرار گیری پارک الوصل دبی در خیابان الوصل دبی است. پارک الوصل دبی از جمله مراکز تفریحی دبی است. این پارک در محدوده ی معمولی طراحی و بنا شده است. به دلیل اینکه این پارک فضای نسبتا کوچکی دارد نمیتوان آن را جز پارک های بزرگ دبی دسته بندی کرد. دبی جزو شهرهای بسیار آرام و به دور از شلوغی و هیاهو است که در تمام فصول آماده خدمت گزاری به مسافران تور دبی می باشد. به خاطر آب و هوای گرم و شرجی شهر دبی در سطح شهر پارک های کوچک و بزرگ زیادی درست شده تا دمای هوا را خنک تر کند. یکی از این پارک ها، پارک الوصل دبی در خیابان الوصل در غرب دبی می باشد که می توانید برای یک پیاده روی لذت بخش به آنجا بروید. برای آشنایی با این پارک با آژانس آرزوی آسمان آبی همراه باشید.

مساحت این پارک بسیار کم می باشد ولی درختان نخل بسیار بلند، چمن های سبز، نیمکت و صندلی هایی برای استراحت و پیک نیک وجود دارد و می توانید برای استراحت از این مکان آرام استفاده کنید. همچنین برای کودکان یک زمین بازی برای سرگرمیشان در نظر گرفته شده است که برای خانواده ها خوشایند می باشد. در اصل احداث این پارک برای رفاه حال بیماران بیمارستان ایرانیان و همراهانشان بود که در نزدیکی این پارک قرار دارد. کنسولگری جمهوری اسلامی ایران نیز در نزدیکی این پارک قرار دارد. مسافران تور لحظه آخری دبی می توانند همه روزه از ساعت 8 صبح تا 11 شب از گردش در این پارک لذت ببرند. همانطور که می دانید در دبی برای ایرانیان مقیم آن جا، یک بیمارستان بنا شده است که اغلب ایرانی ها را در آن سرویس دهی می کنند. پشت این بیمارستان یک پارک ساخته شده است که می توانید اوقات فراغت خود و فرزندانتان را در آن سپری کنید. برای استفاده از این پارک می توانید از ساعات ۸ صبح تا ۲۲ برنامه ریزی کنید. البته در روزهای تعطیل تا ساعت ۱ و سی دقیقه شب می توانید از پارک استفاده کنید. 

 

پارک-الوصل-دبی

 

مطالب مشابه:




ارسال توسط آرزوی آسمان آبی