آژانس آرزوی آسمان آبی

پالم جمیرا دبی Palm Jumeirah Dubai

نخل جمیرا دبی یک آیکون بین المللی است که در هیج جای دنیا مانند آن نیست و بزرگترین جزیره مصنوعی جهان در حال حاضر می باشد. ساخت این جزیره از سال 2001 شروع شد و در پایان سال 2009، 28 هتل بر روی جزیره نخل جمیرا دبی بازگشایی شد. در طراحی این جزیره از درخت نخل الهام گرفته شده است و دارای 17 شاخه عظیم می باشد که دور آن یک هلال 12 کیلومتری با قدرت تحمل موج هایی با طول 4 متر قراردارد. شهر دبی همیشه به خاطر اولین ها شهرت داشته است که یکی از برترین نمونه هایی که می شود به آن اشاره کرد جزایر نخل می باشد که در نوع خود اولین است. نخل جمیرا یک مجمع الجزایر مصنوعی نخلی است که ساخت آن در سال 2008 به پایان رسید و از نظر مساحت کوچک تر از نخل جبل علی و نخل دیره است. با آژانس آسمان آبی همراه باشید تا با جزئیات این جزیره بیشتر آشنا شوید.

پالم-جمیرا-دبی

در این جزیره بیش از 4.000 ویلای لوکس و مدرن و هتل های 5 ستاره ای با تمام امکانات وجود دارد. یکی از معروف ترین هتل های این جزیره، هتل آتلانتیس دبی می باشد که یکی از لوکس ترین هتل های دبی می باشد. هتل های این جزیره اکثراً دارای تراس های بزرگ و زیبا و یا شیشه های قدی هستند تا مسافران بتواند از منظره شگفت انگیز جزیره نخل جمیرا لذت ببرند. این جزیره با طراحی منحصر به فرد، علاوه بر استراحتگاه های زیاد، مکان های دیدنی جذابی نیز دارد که شما می توانید اوقات فراغت خاطره انگیزی را در تور دبی خود ثبت کنید. می توانید از قایق های بادبانی یا قایق های کوچک همراه با لیدر استفاده کنید و یا هیجان را در ورزش های آبی مانند غواصی و شاتل تجربه کنید. گرفتن حمام آفتاب در ساحل زیبای این جزیره حتما برای شما لذت بخش خواهد بود. در اطراف این جزیره درختان نخل بلند و گیاهان زیادی وجود دارد که باعث می شود شما گرمای زیاد هوای دبی را احساس نکنید. این جزیره دارای مراکز خرید بزرگ، پارک دریایی سی ورلد، پارک آبی و رستوران های شیک با هر نوع سلیقه ای می باشد. مونوریل موجود در این جزیره 5.4 کیلومتر طول دارد که نوک جزیره را به انتهای آن وصل می کند. 

پالم-جمیرا-دبی-امارات

مطالب مشابه:

پالم جبل علی دبی

 




ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

پالم جبل علی دبی Palm Jebel Ali Dubai 

پالم جبل علی در شهر دبی از سه مجمع الجزایر نخلی در امارات متحده عربی است که در آبهای خلیج فارس در قسمت منطقه آزاد جبل علی واقع شده است. این جزیره به « نخل جبل علی » نیز معروف است که به زبان انگلیسی به Palm Jebel Ali  نام برده می شود، این جزیره از جاذبه های توریستی امارات محسوب می شود. جزیره جبل علی دبی مانند دو جزیره دیگری که در دبی وجود دارند به شکل یک نخل طراحی شده است. برای توضیحات بیشتر آژانس آرزوی آسمان آبی را دنبال کنید. 

جزیره جبل علی دبی، بازدیدکنندگان بسیاری دارد و اغلب گردشگران و مسافران تور دبی از آن دیدن می کنند. در این جزیره امکانات تفریحی و سرگرمی زیادی از جمله فروشگاه های تجاری، مراکز مسکونی، مراکز خرید و همچنین ویلا و هتل وجود دارد، همچنین در این جزیره شش عدد مارینا موجود است، پارک دریایی، رستوران و پارک و … از دیگر امکاناتی هستند که در پالم جبل علی دبی می توانید از آنها لذت ببرید. یکی از ویژگی های نخل جبل علی خانه‌ های آبی آن است که بین حصار دور نخل جبل علی و شاخه‌ های آن ساخته شده است و جالب است بدانید که این  خانه‌های آبی به گونه ای معماری شده اند که در آخر مثل بیت شعری از غزل بوسیله شیخ محمد بن راشد آل مکتوم که حاکم دبی می باشد سروده شده است، پالم جبل علی از نظر وسعت پنجاه درصد از پالم جمیرا بزرگ تر است و 5 برابر از نخل دیره یا همان پالم دیره کوچک تر است.

پالم-جبل-علی-دبی

مطالب مشابه:

پالم جمیرا دبی





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

سافاری کویر دبی Desert Safari Dubai

سافاری کویر دبی برنامه ای شگفت انگیز در دبی است که از هیجانات بسیار بالایی برخوردار است و فرصت طلایی امتحان خوشی های وافر و نیز لذت های وصف ناشدنی را برایتان به ارمغان ممی آورد. شگفتی های طبیعی و زیبایی بکر صحرای دبی هر بیننده ای را به وجد می آورد. دبی شهری است که در منطقه ای کویری ساخته شده و جاذبه طبیعی اصلی آن بیابان های زیبا و حیرت انگیز می باشد. یکی از پر مخاطب ترین تورهایی که در دبی می توانید از آن استفاده کنید، تورهای سافاری دبی می باشد. با آرزوی آسمان آبی همراه باشید تا با جزئیات تور سافاری کویر دبی بیشتر آشنا شوید تا در مسافرت خود به دبی از این تور نهایت استفاده را ببرید.

 

سافاری-کویر-دبی

به خاطر دمای بالای هوا، این تور معمولاً از بعد از ظهر شروع می شود و با عبور از بین بیابان به یک مزرعه پرورش شتر می رسید. شما در این تور می توانید شتر سواری و اسکی بر روی تپه های شنی را تجربه کنید. اگر عاشق رانندگی می باشید می توانید از رانندگی بر روی تپه های شنی لذت ببرید. اقامتگاه های لوکس با امکانات مناسبی در کویر شهر دبی ساخته شده که می توانید آنجا استراحت کنید و حتی شب را در آنجا بگذرانید.

سافاری-کویر-دبی-امارات

کویر زیبای دبی مکان مناسبی برای عکسبرداری می باشد و اگر به این تور رفتید عکسبرداری را فراموش فراموش نکنید مخصوصاً زمان غروب آفتاب که بهترین زمان عکاسی می باشد. اگر شب را در کویر ماندید، می توانید آسمان پر ستاره را تماشا کنید و از آرامش موجود لذت ببرید. برای اجرای این تور معمولاً حداقل ظرفیت وجود ندارد و شما حتی می توانید به صورت انفرادی از این تور بهره ببرید ولی بهترین گزینه، انجام تور به صورت گروه های 6 نفره می باشد تا ماشین به صورت کامل در اختیار گروه شما باشد. توجه داشته باشید این تور برای کودکان زیر 3 سال مناسب نیست چون راه بیابان، پر دست انداز و برای نوزادان خطرناک می باشد. این تور برای زنان باردار و افراد مسن نیز توصیه نمی شود ولی جوانان می توانند نهایت هیجان را در این تور تجربه کنند.

سافاری-دبی-امارات

 

 مطالب مشابه:
 




ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

پیست اسکی دبی Ski Dubai

پیست اسکی در دبی شاید کمی دور از ذهن باشد که کسی در دل کویر بخواهد اسکی کند.اما امروزه در شهر دبی، در شهری که دمای ان به 50 درجه نیز می روید می توانید به راحتی اسکی کنید. مجموعه سرپوشیده اسکی در دبی، به عنوان بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده در دنیا است و با وجود رکورد "ترین ها" که دبی دارد چندان دور از ذهن نیست که پیست اسکی دبی هم به عنوان برترین ها باشد. در این مجموعه در حدود 6 هزار تن برف سفید خالص وجود دارد که به همراه پیشرفته ترین سیستم های خنک کننده در دنیا، از آب شدن برف ها جلوگیری می شود. وسعت پیست اسکی دبی 400 متر طول و 5 مسیر اسکی دارد. سیستم تولید برف در مجموعه سرپوشیده اسکی دبی به این شکل است که برف پاش هایی که در سقف قرار دارند قطرات ریز آب را در هوا پخش می کنند و ذرات ریز یخ را به سمت پایین میریزند. این ذرات یخ بسیار ریز هستند و با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند. سپس این ذرات یخ و قطرات آب را به هم جذب می کنند و بلورهای برف را تشکیل می دهند. شاید تصور این که در شهری که میانگین بارش برف، صفر می باشد به پیست اسکی بروید و از برف و سرما لذت ببرید دور از ذهن باشد ولی وقتی درباره دبی حرف می زنیم هیچ چیزی غیر ممکن نیست. پیست اسکی دبی، اولین پیست اسکی سرپوشیده در خاورمیانه و یکی از بهترین ها در جهان می باشد. با آژانس آسمان آبی همراه باشید تا با این پیست اسکی بیشتر آشنا شوید و در تور دبی خود از این مکان هیجان انگیز بازدید نمایید.

پیست-اسکی-دبی-امارات

پیست اسکی دبی که در سال 2005 ساخته شده قسمتی از مرکز خرید بزرگ امارات مال می باشد. این مجموعه 3.000 متر مربع مساحت دارد و دارای 5 پیست اسکی می باشد که طولانی ترین آن 400 متر طول دارد و ارتفاع آن به 60 متر می رسد. شما با هر سطح و توانایی می توانید از این پیست استفاده کنید حتی اگر اسکی بلند نیستید می توانید آموزش های لازم را داشته باشید.

پیست-اسکی-امارات-دبی

یکی از چالش های ساخت این پیست جلوگیری از ورود هوای گرم بیرون به داخل پیست می باشد برای همین از ورقه های آلومینیومی استفاده شده است که گرما را منعکس می کنند. در قسمت زیرین این ورقه ها، لایه ای به جنس اسفنج لاستیکی با ضخامت 15 سانتیمتر قرار دارد. این عایق بندی باعث شده فضای داخلی کاملاً سرد بماند و حتی اگر سیستم خنک کننده از کار افتاد، 3 روز طول می کشد تا دمای هوا بالا برود و برف های موجود شروع به آب شدن کند. برای سرد نگه داشتن پیست اسکی دبی از روش سرمایش یخچال استفاده می شود، به طوری که لوله هایی از جنس فولاد در زیر زمین قرار دارد که نوعی گاز آمونیاک از آن رد می شود و باعث خنک شدن محیط تا 34 درجه زیر صفر می شود. برای تولید برف نیز از ترکیبات شیمیایی استفاده می شود. این مجموعه فقط مختص به اسکی نمی باشد و قسمت هایی برای بازی و سرگرمی کودکان در نظر گرفته شده است. شما حتی می توانید از پنگوئن ها نیز دیدن نمایید.

مطالب مشابه:

میدان اسب دوانی دبی
سافاری کویر دبی
بانجی جامپینگ دبی





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

میدان اسب دوانی دبی Meydan Racecourse Dubai

اسب دوانی در دبی از سال 1981 پایه گذاری شده و تقریبا در حدود 10 سال بعد یعنی در سال 1992 کلوپ اسب دوانی در دبی فعالیت خود را ادامه داد. در سال 2010 میدان اسب دوانی دبی که نام Meydan دارد در مسابقات جهانی اسب دوانی افتتاح گردید. میدان اسب دوانی دبی Meydan از بزرگترین مکان های مسابقات اسب دوانی در جهان است و دارای مسیرهای مسابقه اسبدوانی به طول 2400 متر است. شهر لوکس و مدرن دبی دارای اماکن تفریحی زیادی می باشد که برای گردشگران و مردم محلی جالب و هیجان انگیز است.با آژانس آسمان آبی همراه شوید تا اطلاعات کافی را درباره این مکان بدست آورید.

میدان-اسب-دوانی-دبی

این باشگاه یکی از بزرگترین میدان های سوارکاری در کل جهان می باشد که مسابقات بین المللی زیادی در آن برگزار می شود و دارای 2 میدان مسابقه بزرگ می باشد. این مجموعه برای تماشای مسابقات دارای 80 هزار صندلی می باشد و پارکینگ آن گنجایش بیش از 8 هزار اتومبیل را دارد. برای راحتی گردشگران تور دبی، هتل بسیار بزرگ  5 ستاره ای به نام باب الشمس دبی در کنار میدان ساخته شده است که دارای 285 اتاق شیک با بهترین خدمات و منظره ای رو به میدان اسب سواری است. در کنار هتل، موزه و گالری وجود دارد که معماری شگفت انگیز و دیدنی دارند و گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند.

در این میدان تسهیلات آموزشی برای عموم با هر سنی محیا شده است که مربیان برجسته طیف وسیعی از رشته های سوارکاری از جمله نمایش پرش با اسب،رقص راه رفتن اسب و پلو را آموزش می دهند. در قسمتی دیگر یک مرکز بدنسازی با پیشرفته ترین دستگاه ها و مربیان شخصی وجود دارد. در این میدان به جز مسابقات سوارکاری، کنفرانس های بزرگ و کارناوال های بی

نظیر نیز برگزار می شود. 

میدان-اسب-دوانی-دبی-امارات

مطالب مشابه:

سافاری کویر دبی
بانجی جامپینگ دبی
پیست اسکی دبی





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

بانجی جامپینگ دبی Banjo Jumping Dubai

بانجی جامپینگ یا همان پرش امن از ارتفاع، از ورزش های مهیج دبی و از جمله جاذبه های تفریحی است که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می نماید ارتفاع بانجی جامپینگ دبی حدودا 50 متر است. ورزش پرطرفدار بانجی جامپینگ از جمله تفریحاتی است که در کل دنیا طرفداران بسیاری دارد.تعداد افرادی که از هجوم آدرنالین در بدن خود لذت میبرند بسیار زیادند. در ورزش بانجی جامپینگ دبیهمانند دیگر کشورها افراد را با جرثقیل به نقاط بلندی میبرند و پس از بستن پاهای شخص با طناب های خاص، فرد را از ارتفاع بسیار بلندی به پایین پرتاب می کنند. قبل از اینکه به مرکز بانجی جامپینگ دبی بروید فراموش نکنید که بلیط تهیه کنید. ساعت کاری مرکز بانجی جامپینگ دبی از ساعت 11:00 الی 17 است. آقایان، بانوان و افرادی که بالای 15 سال سن دارند و بیماری خاصی ندارند واجدیدن شرایط پرش امن از ارتفاع میباشند.

آدرس مرکز بانجی جامپینگ دبی : خیابان شیخ زاید

بانجی جامپینگ دبی _ آسمان آبی

 

مطالب مشابه:

پیست اسکی دبی





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

محله باستاکیا محله ای قدیمی در دبی

محله باستاکیا Bastakia (به عنوان محله الفاهیدی نیز شناخته می شود) . این محله در قرن 19 توسط ایرانیان مقیم دبی ساخته شد به این منظور که خانه بازرگانان ثروتمند پارسی باشد و عمدتا با مروارید و منسوجات کار می کردند و به دلیل تجارت بدون مالیات و دسترسی به دبی فریب می دادند. بخش شرقی بستاکیا، دبی را در امتداد نهر با ساختمان های مرجانی و سنگ آهک اشغال می کند. بسیاری از گردشگران تور دبی در سفر خود به دبی از باستاکیا که یکی از جاذبه های گردشگری دبی است دیدن می کنند.بسیاری از آنها با دیوارهایی که از برج های بادی پوشانده شده اند، به طرز خارق العاده ای حفظ شده اند. برج های بادی در شکل های اولیه، تهویه مطبوع را به خانه ها می بخشد. باد به دام افتاده در برجها به داخل خانه ها حفر می شد. بازرگانان پارسی احتمالاً این عنصر معماری (معمول در خانه های ساحلی ایران) را از کشور خود به خلیج فارس پیوند زدند. 
محله بستاکیا دبی سالانه میزبان فستیوال ها و جشن های بسیاری ست. به منظور صرف غذا در این محله می توانید به خانه های اعراب قدیمی که به بادیه معروف است و شامل خیمه و چادرهای سیاه رنگ است بروید و از غذاهای انجا که با کیفیت عربی طبخ می شوند همچنین بستنی و دسر خنک میل نمایید. 
*بادیه به خیمه های عربی گفته میشود که از جنس موی بز است، گفته می شود که درونش متکا و پشتی و فرش ایرانی برای استراحت است.

 

باستاکیا محله قدیمی دبی _ آسمان آبی

مطالب مشابه:

خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی

دهکده میراث و غواصی دبی

منطقه هنری آلسرکال دبی

منطقه آل سیف و نهر دبی

جاده شیخ زاید دبی





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

منطقه هنری آلسرکال دبی The Alsecral Art District of Dubai

منطقه هنری آلسرکال Alserkal به قسمتی از منطقه صنعتی قدیمی القوز، با محوریت خیابان آلسرکال، برای تبدیل شدن به قطب هنر دبی بازسازی شده و به یک مرکز اصلی هنر جدید و نوظهوز دبی تبدیل شده است و محل قرارگیری برخی از مهمترین گالری های هنری معاصر این شهر است. نام های گالری مانند گالری هنرسبز، خط سوم و گالری ایام تاسیس شده اند و خانه خود را در این محل ساخته اند. در حالی که تعداد زیادی از استارت آپ های کوچکتر گالری نیز به منطقه هنری آلسرکال دبی منتقل شده اند. هنرمندان بزرگ می توانند استعدادهای جدیدی که تازه به ظهور رسیده اند را در اینجا برجسته کنند. این منطقه نوظهور برای طراحان محلی، رستوران ها و کافه ها و نیز برای زیبایی و جشن سالخوردگی یک شهر مانند دبی ایجاد شده است. اولین گالری مشهوری که به منطقه السرکال دبی نقل مکان کرده با نام carbon 12 است. این بورس هنری زیبا در حال جذب گالری های بیشتری به این منطقه است. جهت بازدید از سالن های گالری در دبی می توانید با تور لحظه آخری دبی به این منطقه زیبا رفته و از همچنین می توانید از دیگر جاذبه های گردشگری دبی دیدن نمایید.
آدرس منطقه هنری آلسرکال دبی: خیابان آلسرکال ، منطقه صنعتی ال کووز

 

منطقه هنری آلسرکال دبی _ آسمان آبی

مطالب مشابه:

جاده شیخ زاید دبی
خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی
دهکده میراث و غواصی دبی
محله باستاکیا دبی
منطقه آل سیف و نهر دبی

 





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

دهکده میراث و غواصی دبی

میراث معماری، فرهنگی و دریایی دبی در میراث و غواصی به نمایش درآمده است و نمایشگرهای مربوطه به غواصی مروارید و ساخت قایق و کشتی های سنتی که دو پایه اصلی اقتصاد تاریخی دبی هستند مجهز است. در این دهکده تفریحی از زندگی سنتی بادیه نشینان و روستای ساحلی که دارای خانه های فارسی شکل، قهوه خانه ای سنتی و همچنین یک سوشی کوچک است که سفالگران و بافندگان صنایع دستی خود را در غرفه ها به فروش می رسانند. در دهکده میراث و غواصی دبی موسیقی و رقص محلی از اکتبر تا آوریل نواخته می شود و گردشگران تور ارزان دبی می توانند از پزشکان متخصص طب سنتی مشاوره بگیرند.

دهکده میراث و غواصی دبی _ آسمان آبی

مطالب مرتبط:

جاده شیخ زاید دبی
خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی
منطقه هنری آلسرکال دبی
محله باستاکیا دبی
منطقه آل سیف و نهر دبی





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی

بزرگراه شیخ زاید دبی

جاده شیخ زاید به عنوان اصلی ترین مسیر عبور و مرور در منطقه تجاری مدرن مرکز شهر دبی قرار دارد. این بزرگراه عریض دارای 8 لاین با شیشه های بلند، کروم و فولاد مانند در تمام طول آن قرار دارد. این یکی از بهترین نقاط برتری در زمین برای مناظر مشهور آسمان خراش دبی است. بزرگراه شیخ زاید به عنوان شاهراه اصلی شهر است و به موازات خط ساحلی از مرکز شهر به سمت حاشیه ابوظبی از ناحیه جبل علی است. بیشتر مکان های دیدنی دبی و مراکز معروف دبی در امتداد و در بین دورگرد و تقاطع اول است و در طول مسیر خیابان شیخ زاید دبی قرار دارد. برج تجارت جهانی دبی در طبقه فوقاتی خود دارای یک عرشه مشاهده است که دارای نماد پانوراما (گزینه ای ارزان تر از برج خلیفه دبی) است و پارک گلد و الماس (جادیه شیخ زاید) یک فروشگاه تک مرحله ای برای دوستداران جواهرات است. در زیر این سقف 118 تولید کننده و 30 خرده فروش قرار دارند. بزرگراه شیخ زاید بسیاری از ساختارهای جدید مانند نخل جمیرا و مارینای دبی را به هم متصل می کند. خیابان شیخ زاید دارای چندین پل چند راهی است که قادر به رفع ترافیک در بزرگراه است.

جاده شیخ زاید _ آسمان آبی

مطالب مرتبط:

خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی
دهکده میراث و غواصی دبی
منطقه هنری آلسرکال دبی
محله باستاکیا دبی
منطقه آل سیف و نهر دبی





ارسال توسط آرزوی آسمان آبی